Eurochem
Έλλην Α.Ε κόλλες χαλιών μοκετών
Andreas Pitsoulis

Γνωρίζετε την αξία του πελάτη σας;

Η αξία του πελάτη σε μια επιχείρηση είναι δεδομένη αφού αποτελεί την μοναδική πηγή για την επιβίωση της.

Αν και αυτονόητο, οι περισσότεροι επαγγελματίες δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για το πόσο αξίζει κάθε πελάτης τους! Οι περισσότεροι από εμάς, δεν γνωρίζουμε την πραγματική αξία του πελάτη μας.

Για παράδειγμα, έστω ένα τυχαίο καθαριστήριο θεωρεί ότι κάθε πελάτης που περνάει την πόρτα αξίζει κατά μέσω όρο περίπου 30€. Το ποσό αυτό είναι τα χρήματα που θα αφήσει μετά από μία επίσκεψη για τον καθαρισμό κάποιων τεμαχίων (πχ κουστούμι, πουκάμισο κλπ) ή κάποια άλλη υπηρεσία. Είναι όμως αυτό το ποσό που πραγματικά αξίζει για την επιχείρηση ή είναι πολύ περισσότερο;

Η πραγματική αξία του πελάτη για την επιχείρηση, είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από αυτή που πιστεύει ο ιδιοκτήτης/ιδιοκτήτρια του κομμωτηρίου.

Σκεφτείτε τα εξής..

  • Πόσες φορές τον χρόνο θα έρθει ο μέσος πελάτης για να καθαρίσει ένα κουστούμι ή να χρησιμοποιήσει κάποια άλλη υπηρεσία;
  • Πόσα χρόνια θα παραμείνει πιστός στο καθαριστήριο;
  • Σε πόσους γνωστούς του θα συστήσει το καθαριστήριο;

Κάνοντας τα μαθηματικά έχουμε:

Ας πούμε ότι ο κάθε πελάτης αφήνει 30€ κατά μέσο όρο κάθε φορά που επισκέπτεται το καθαριστήριο, με μέσο όρο επισκέψεων τις 10 φορές το έτος.

Δηλαδή 300€ το έτος.

Εάν υποθέσουμε ότι παραμένει πελάτης για 5 χρόνια, (δεν έχει κανέναν λόγο να φύγει εφόσον η επιχείρηση της παρέχει την καλύτερη εξυπηρέτηση, φροντίδα και το καλύτερο δυνατό καθάρισμα) τώρα αξίζει 1.500€ (5×300).

Όμως και πάλι, είναι το ποσό των 1.500 ευρώ αυτό που αξίζει πραγματικά κάθε πελάτης ενός καθαριστηρίου;

Εάν ο κάθε πελάτης αυτός σύστηνε το συγκεκριμένο καθαριστήριο σε φίλους του και έφερνε κάθε χρόνο έναν πελάτη ακόμα (για τα 5 χρόνια). Πόσο θα άξιζε πλέον, ο συγκεκριμένος πελάτης? Η απάντηση είναι 9.000 ευρώ!!

Αξία πελάτη

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να κατανοήσετε την πραγματική αξία του μέσου πελάτη, στην διάρκεια του κύκλου ζωής του για μια επιχείρηση.

Έχοντας την γνώση αυτή μπορείτε να καθορίσετε με μεγαλύτερη ακρίβεια τα χρήματα που μπορείτε να ξοδέψετε προκειμένου να αποκτήσετε έναν νέο πελάτη, ενώ παράλληλα, σας κάνει να συνειδητοποιήσετε το κόστος που θα έχετε, εάν χάσετε έναν υπάρχων!

Εάν δεν γνωρίζετε ποια είναι η πραγματική αξία των πελατών σας, τότε αφήστε οτιδήποτε άλλο κάνετε αυτή την στιγμή και ξεκινήστε να την βρείτε. Χρησιμοποιήστε το παράδειγμα του συγκεκριμένου καθαριστηρίου, σαν οδηγό.

Μάλιστα ο αρθρογράφος προτείνει, όταν θα έχετε βρει την πραγματική αξία του πελάτη σας, να πάρετε ένα κίτρινο sticker και να την κολλήστε στον υπολογιστή σας για να το βλέπετε συνέχεια!

Πηγή epixeirein.gr

Comments are closed.