Eurochem
Έλλην Α.Ε κόλλες χαλιών μοκετών
Andreas Pitsoulis

Πολυνομοσχέδιο προαπαιτούμενων και δηλώσεις εργοδοτικών κοινωνικών εταίρων

Την Κυριακή 22/5/2016, αναμένεται να ψηφισθεί το πολυνομοσχέδιο με τα υπόλοιπα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της αξιολόγησης. Τελευταία ενημέρωση για τις εξελίξεις.

Με τη διαδικασία του επείγοντος και μετά από τέσσερις συνεδριάσεις, αναμένεται να ψηφιστεί την Κυριακή, το πολυνομοσχέδιο με τα υπόλοιπα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της αξιολόγησης.

Όπως αποφασίστηκε στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, η επεξεργασία του πολυνομοσχεδίου στις αρμόδιες Επιτροπές θα ξεκινήσει την Πέμπτη και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή.

Το Σάββατο, θα αρχίσει η συζήτηση του στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου η οποία θα ολοκληρωθεί την Κυριακή με τη ψήφιση του.

Υπενθυμίζεται ότι στην Ολομέλεια θα εισαχθεί το Σάββατο και η ψήφισή του αναμένεται αργά το απόγευμα της Κυριακής.

Δείτε επιγραμματικά, τα θέματα των άρθρων του πολυνομοσχεδίου :

Το πρώτο άρθρο προβλέπει την κατάργηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και την αντικατάστασή της από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) που έχει στόχο τον προσδιορισμό, την βεβαίωση και την είσπραξη των φορολογικών, τελωνιακών και λοιπών δημοσίων εσόδων. Η Αρχή απολαύει λειτουργική ανεξαρτησία και δεν υπόκειται σε έλεγχο ή εποπτεία από κυβερνητικά όργανα.

Από το δεύτερο άρθρο εως το 43ο περιγράφονται οι αρμοδιότητες της Αρχής, η λειτουργική της ανεξαρτησία, η σχέση της με την Βουλή (σ.σ. ενημέρωση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας) και η σχέση της με τον υπουργό Οικονομικών και τα υπόλοιπα μέλη της κυβέρνησης. Επίσης, περιγράφονται η δομή της που αποτελείται από τον Διοικητή και το πενταμελές Συμβούλιο Διοίκησης που θα επιλέγονται με ανοικτό διαγωνισμό για πενταετή θητεία που μπορεί να ανανεωθεί μόνο μια φορά.

Τα άρθρα 44 εως 69 αφορούν τις ρυθμίσεις του υπουργείου Οικονομικών για την αύξηση των έμμεσων και άλλων φόρων.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 50 «τροποποιήσεις διατάξεων ενιαίου φορου ιδιοκτησίας ακινήτων» αυξάνει από 0,0007 ευρώ/τ.μ. εως 2,25 ευρώ/τ.μ. τον συντελεστή φόρου οικοπέδων.

Επίσης, με το άρθρο 52 αυξάνεται ο ΦΠΑ από 23% σε 24% από 1.6.2016. Επίσης καταργείται ο χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ από 1.10.2016 για τα νησία Θήρα, Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Ρόδος, Σκιάθος και από 1.6.2016 για τα νησιά Σύρος, Θάσος, Ανδρος, Τήνος, Κάρπαθος, Μήλος, Σκύρος, Αλόννησος, Κέα Αντίπαρος, και Σίφνος.

Με το άρθρο 53 προβλέπεται η επιβολή φόρου διαμονής από 1.1.2018.

Επίσης, σύμφωνα με τα αρ. 54-55 από 1.6.2016 έρχεται τέλος στην συνδρομητική τηλεόραση 10% και από 1.7.2017 τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας 5%.

ΠΗΓΗ

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, κ. Γ. Καββαθάς έκανε δηλώσεις για το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε για ψήφιση στην βουλή.

ΓΣΕΒΕΕ

Αντιδημοκρατικό ολίσθημα ο αποκλεισμός της ΓΣΕΒΕΕ και άλλων κοινωνικών φορέων από την αρμόδια επιτροπή για το πολυνομοσχέδιο.

Σχετικά με την μη κλήτευση της ΓΣΕΒΕΕ και άλλων κοινωνικών φορέων στην αρμόδια επιτροπή που συζητά το πολυνομοσχέδιο, ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, κ. Γ. Καββαθάς προέβει στην ακόλουθη δήλωση :

Αποτελεί μέγιστο αντιδημοκρατικό ολίσθημα το γεγονός ότι δεν εκλήθησαν στη Βουλή να καταθέσουν τις απόψεις τους πολλοί κοινωνικοί φορείς. Μέσα σε αυτούς και η ΓΣΕΒΕΕ, η οποία είναι η μεγαλύτερη συνδικαλιστική εργοδοτική οργάνωση των επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων της χώρας που δραστηριοποιούνται στους κλάδους, οι οποίοι πρωτίστως πλήττονται από τα νέα μέτρα της κυβέρνησης.

Προκαλεί εύλογες απορίες, στις οποίες η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει, με ποιά κριτήρια εκλήθησαν ορισμένοι φορείς και αποκλείστηκαν άλλοι.

Δείτε ολόκληρη την δήλωση, εδώ

Η αύξηση του ΦΠΑ και οι άλλοι έμμεσοι φόροι δεν οδηγούν σε δίκαιη ανακατανομή των βαρών.

Ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, κ. Γ. Καββαθάς προέβει στην ακόλουθη δήλωση, κατά την ομιλία του στην ημερίδα που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Κορινθίας με θέμα «Πως μπορούν να επιβιώσουν οι πολύ μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις εν μέσω μνημονίων;

Οι παρεμβάσεις που προωθούνται και θα κορυφωθούν με την νέα αύξηση του ΦΠΑ και άλλων έμμεσων φόρων, περισσότερο προκαλούν νέα υποτίμηση των επαγγελμάτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, παρά δημιουργούν όρους δίκαιης ανακατανομής των βαρών.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι η χώρα μας μετά την αύξηση του ΦΠΑ θα βρίσκεται θα βρίσκεται στις 4 πρώτες θέσεις της ΕΕ με τον υψηλότερο συντελεστή, ενώ παραμένει κάτω από τον μέσο όρο σε επίπεδο συλλογής εσόδων. Οι μεγάλες επιχειρήσεις παραμένουν στο απυρόβλητο για μια σειρά από παραμέτρους, που αφορούν την ίδια την ικανότητά τους να μεταφέρουν προνομιακά κεφάλαια και να μαγειρεύουν τους ισολογισμούς τους.

Η διαμάχη περί μείωσης δαπανών – αύξησης των φόρων, είναι κενή περιεχομένου. Όποιος πιστεύει ότι μετά από 7 χρόνια λιτότητας, οτι μπορούν να αποδώσουν νέα μέτρα συστολής της οικονομίας (είτε με νέους φόρους, είτε με νέα περικοπή δαπανών σε μισθούς- συντάξεις), έχω την αίσθηση ότι είτε ονειροβατεί ιδεοληπτικά, είτε θέλει να κρύψει την αποτυχία των προγραμμάτων στήριξης, κυρίως ως προς την αναπτυξιακή διάσταση.

Κρίσιμη μεταβλητή θα αποτελέσει αναμφίβολα η πρόοδος σχετικά με το νέο αναπτυξιακό, την απορρόφηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ αλλά και η στοχευμένη παρέμβαση των διεθνών χρηματοδοτικών θεσμών (Ευρ. Τράπεζα Επενδύσεων, πακέτο Γιούνκερ). Θεωρούμε ότι απαιτούνται και σημαντικές θεσμικές αλλαγές που θα επιφέρουν ανάταξη του οικονομικού κλίματος. Μια από αυτές είναι η δημιουργία ενός ταμείου ή τράπεζας μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αυστηρά με όρους λειτουργίας αγοράς και αύξησης του κοινωνικού πλεονάσματος. Η εποχή των ημέτερων δανειοδοτήσεων έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Δείτε εδώολόκληρη την δήλωση του προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ.

Κοινή δήλωση των τεσσάρων εργοδοτικών Κοινωνικών Εταίρων για το πολυνομοσχέδιο.

Εργοδοτικοί κοινωνικοί εταίροι

Οι εργοδοτικοί Κοινωνικοί Εταίροι έχουμε διαχρονικά τοποθετηθεί με υπευθυνότητα και ρεαλισμό έναντι των δύσκολων αποφάσεων που πρέπει να ληφθούν για να βγει η Ελλάδα από την κρίση και να παραμείνει στην Ε.Ε. Η αποκατάσταση της σταθερότητας στην οικονομία και της εμπιστοσύνης στην Ελλάδα είναι μείζον διακύβευμα για τις επιχειρήσεις και διασφαλίζεται εν μέρει με την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης και φυσικά με την υλοποίηση των δεσμεύσεων που έχουμε αναλάβει στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου.

Ωστόσο, παρά τις διαβεβαιώσεις που έχουμε λάβει για την υλοποίηση άμεσων μέτρων σταθεροποίησης της οικονομίας και προσέλκυσης αναπτυξιακών επενδύσεων, για σταθερό και σταδιακά ελκυστικότερο φορολογικό πλαίσιο, καλύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον και κίνητρα για την ανάπτυξη και τις επενδύσεις, παρατηρούμε πως με την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου, το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης ακολουθεί άλλο δρόμο.

Το Νομοσχέδιο «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» εμπεριέχει επιπρόσθετους φόρους, οι οποίοι διατρέχουν οριζόντια κάθε έκφανση της Ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ από το 23% σε 24%, οι νέες επιβαρύνσεις σε μια σειρά προϊόντων, αγαθών και υπηρεσιών και οι αυξήσεις στη φορολογία εταιρειών είναι μερικά από τα επιπρόσθετα βάρη που καλούνται οι επιχειρήσεις της χώρας να σηκώσουν. Περαιτέρω, διατάξεις, όπως, η κατάργηση εξαίρεσης συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα παραγωγικά ακίνητα των επιχειρήσεων, η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της αγοραίας αξίας παραχώρησης οχήματος που αυξάνει υπέρμετρα το συνολικό συντελεστή φορολόγησης των στελεχών του ιδιωτικού τομέα κατά 2-2,5%, ο επταπλασιασμός του φόρου που καταβάλλουν σήμερα οι επενδυτικές εταιρείες ακινήτων, είναι μέτρα που επιβαρύνουν υπέρμετρα τις ελληνικές επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, ενώ ταυτόχρονα, αναχαιτίζουν κάθε επενδυτικό ενδιαφέρον και την πιθανότητα ανάκαμψης της οικονομίας.

Αναμένουμε από την Κυβέρνηση να αποδείξει έμπρακτα το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη και την προσέλκυση επενδύσεων. Το παρόν νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή έχει ανάγκη από αναπτυξιακά αντίβαρα που θα στείλουν το μήνυμα προς τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου ότι ο δρόμος που ακολουθούμε είναι μεν δύσκολος αλλά δεν πνίγει την Ελληνική επιχειρηματικότητα, την απασχόληση και τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας.

Δείτε την κοινή δήλωση εδώ

Υπόμνημα με τις θέσεις της ΓΣΕΒΕΕ για το Νομοσχέδιο «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις»

Με το νομοσχέδιο «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» ολοκληρώνεται ακόμη μια περίοδος εμπροσθοβαρών μέτρων λιτότητας που περιλαμβάνουν ένα νέο βαρύ πακέτο φορολόγησης το οποίο εκτείνεται σε κάθε πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά και μια πρόβλεψη για νέα αυτόματη δημοσιονομική προσαρμογή, τον περίφημο κόφτη. Είναι πρωτοφανές στα παγκόσμια χρονικά να   λαμβάνεται ως εγγύηση, για κάποιον που αδυνατεί να αποπληρώσει χρέη, η μείωση των διαθέσιμων πόρων προκειμένου να καταστεί βιώσιμη η οικονομία. Δεν είναι παράλογο να ισχυριστούμε ότι η στοχοθεσία ενός τόσο υψηλού πλεονάσματος παραβιάζει κάθε οικονομική λογική ιστορικά...

Δείτε εδώ, όλο το υπόμνημα

Comments are closed.